Våran lärare

Vet att det kanske är lite sent och random och skriva det nu men. 
Alttså våran nya lärare Tommy som vi har i Svenska och So måste fan ha varit komiker i sitt förra liv för han liksom gör saker till lite mer skämt när vi pratar om något på lektionerna.

Som tillexempel på so:n så har vi samhällskunskap och då håller vi på och pratar om samhällsekonomi och när han ska prata och gå igenom det så göra han det på ett mer skämtaktigt sätt än många andra lärare som bara står och malar på med en massa information som bara tråkar ut eleverna.
Lovar att säkert minst hälften av klassen skrattar när Tommy håller på och går igenom någon och liksom gör olika ljud och allting samtidigt som han pratar. Det låter så sjukt roligt och då blir ju självklart lektionen mycket roligare. 
Så jag tycker absolut att Tommy är roligare än våran förra lärare Camilla som vi hade i 8an. 

Men nu känner jag att jag börjar bli lite trött och dessutom är det skola i morgon så det kanske är dags att gå och lägga sig. I morgon är det även ridining igen så får väl se hur det går och vilken sötnos jag får rida då. 
Hoppas det blir någon liten snygging nu när vi har dressyr. Jag hoppas i alla fall att det går bra. 
Och i morgon har vi ganska lång dag i skolan dessutom så ja , jag får väl se om jag går hem från skolan eller om jag ringer efter pappa eller mamma men troligtvis kanske jag går hem. Och för hoppningsvis slipper jag möta på den där skummisen också annars kommer jag springa resten utav vägen hem. 
Jag kan berätta mer om den där skummisen i morgon i ett bättre inlägg. Jag kan i alla fall säga att jag tycker synd om personalen och de boende på Österängen (ett äldreboende). 
Men nu ska jag i alla fall gå och lägga mig! 
 

 

Kommentera här: