Våran halv katastrof semester

Tja

Jag vet att jag inte har skrivit något på bloggen på några dagar men det är för delvis för att vi har höstlov och jag har varit uppe i Härnösand och kom hem i natt.
Och för er som undrar över varför jag valde just den rubriken till det här inlägget är för att det blev lite kaos under semestern. Vissa som är kompis med mig på facebook har nog redan läst mina inlägg där om vad som har hänt.
Så här är det att det börja med när vi skulle åka upp så hann vi knappt 100 meter hemifrån innan vi nästan krockade med ett rådjur men som tur gjorde vi inte det.
 
Resten utav resan gick bra men sen när vi väl kom fram och hade packat ur allting från bilen och skulle sätta på min syrras dator som vi hade tagit med oss och skulle starta internet på internet stickan eftersom det inte fanns nått internet då gick det inte att ansluta pinnen till internet.
Det gick att fylla på stickan men inte att ansluta, så då var vi utan internet under alla dagar vi var däruppe men som tur var så fick mamma låna min kusins dator sen och gå in och kolla hur mycket mamma hade kvart på kontot och sånt och även fylla på min mobil. Där kommer det varför jag kunde logga in på facebook fast vi inte hade något internet.
 
Men nu kommer det värsta utav allt. Vi hade först bestämt att vi skulle åka hem som igår men eftersom vi inte hade något internet hos mormor och det inte finns så mycket att göra i Härnösand för att vi har sett det mesta där uppe nu efter att vi har varit dit upp i princip varje år så kom mamma med ett förslag om att vi skulle åka hem i tisdags i stället så alla vaknade i tid, vi åt lunch ganska tidigt för att komma hem så fort som möjligt, vi packade bilen och åkte. Så långt kom vi så att vi blev kvar i Härnösand och fick vänta tills igår och att pappa skulle komma och hämta oss i stället. Vi hann till Antjärns camping som ligger straxt utanför Härnösand sen var mamma tvungen att köra in på en busshållsplats efter E4an och stanna och kliva ur bilen. Sen var det bara att invänta bärgare, då hade vattenpumpen pajat så det bara spruta ut glykol ur bilen och det var risk för att det hade pajat hela motorn.
Så då var det bara att säga adjö till bilen för att reparera bilen hade gått på mer än vad bilen är värd så det blev skroten för bilen i stället. Jag har nog aldrig varit så ledsen över att skrota en bil förut.
Men att skrota en bil är som att avliva ett djur, sen får ni tycka vad ni vill men när man väl har fäst sig vid en bil som man trivs med och allting så är det jobbigt och tråkigt att vara tvungen att skrota den och absolut inte så kul när man är 40 mil hemifrån och inte kan komma efter att bilen blev iväg skickad på skroten.

Men tur som vi hade erbjöd sig pappa att han kunde åka ända upp till Härnösand och hämta och sen åka hem igen. Så vi ringde till mina kusiners farmor och farfar och fråga om de kunde komma och hämta några utav oss och att något stannar kvar vid bilen och väntar på bägaren. Så då kom de och hämta , min syster , mormor för att hon skulle följa med ner och mig och så stannade mamma kvar vid bilen och vänta på bärgaren för de sa att det bara fick plats med en till i bägaren för att de var två stycken. Sen fick vi stanna kvar uppe i Härnösand till igår för att de skulle hinna kolla på bilen på en service sen ringde de och sa va det var för fel och då kom vi fram till att det är bättre att den åker på skroten och sen var det bara att ringa och fråga pappa om han kunde komma upp och hämta oss sen var det bara att invänta honom i några timmar.
Jag har nog aldrig varit så lycklig över att få komma hem som i natt. Dock inte det roligaste att sitta och trängas i baksättet med mormor och syrran halva vägen till vi stanna i Tönnebro då mamma fick sätta sig bak istället för mormor. Och jag kan säga att det är INTE kul att sitta och vara övertrött i en bil och ha träsmak i arslet, sitta i mitten och inte kunna räta ut sig. Jag lovar att jag nog satt och gnällde ända uppifrån Gävle till vi kom hem.
Jag var så trött och grinig och det gjorde så ont i arslet och så kan man inte räta ut sig och så kommer ens syrra och somnar och tar upp världens plats, man bah tack där minskade min plats för att kunna sträcka mig ännu mer. 

Men nu är vi i alla fall hemma men utan bil så i morgon ska mamma få skjuts in till stan utav våran granne för att mamma ska till sitt jobbs kontor och få städmaterial, nycklar och en firmabil eftersom hon brukar köra sin egna bil på jobbet men eftersom hon inte har något bil nu så måste hon låna en firma bil tills hon hittar en egen bil igen.

Kommentarer:

1 Anonym:

Fint och bra skrivet. Ska ni skaffa samma bil eller skaffa en annan sen?

Svar: vadå fint och bra skrivet?? antar att vi ska skaffa en annan bil sen
Sabina Kilpinen

Kommentera här: